Revu – Snabbguide
Komma igång med abonnemanget
Logga in i licensportalen
Här loggar du in i portalen för organisationsadministratören
Välj serverregion att logga in till (vanligtvis Sweden)
Logga in med den e-postadress som abonnemanget eller licensen är kopplad till.
Tilldela licens till användare
Logga in i licensportalen och klicka på ditt kontonamn.
I menyn i det vänstra sidofältet väljer du Användare.
Längst upp i det aktiva fönstret väljer du Användare.
Under Användare och aktuell prenumerationsplan väljer du Skapa ny användare till höger om Användaröversikt.
Välj fliken Lägg till ny prenumerationsanvändare och ange den information som efterfrågas i formuläret.
När du är färdig med att lägga till den nya användarens uppgifter väljer du Spara.
Välj en prenumerationsplan för den nya användaren.
Ladda ned installationsfil
Klicka på länken nedan för att ladda ned installationsprogrammet för Bluebeam Revu.
Ladda ned Bluebeam Revu
Installera Bluebeam Revu
När du har laddat ned installationsfilen så ska du starta installationen.
Vi rekommenderar att du högerklickar på installationsfilen och väljer ”Kör som administratör”.
Aktivera programmet – Logga in
1. Dubbelklicka på startikonen.
2. Välj region (i normala fall Sweden).
3. Ange din e-postadress och klicka på nästa.
4. Ange ditt lösenord och klicka på logga in.
Vanliga frågor – FAQ
Vilka versioner av Revu har jag tillgång till?
Du har via abonnemanget tillgång till den senaste versionen av Bluebeam Revu.
Du kan ladda ned installationsfilen här.
Jag kan bara visa filerna, inte använda verktygen
Klicka på din mailadress längst upp till höger i programmet och kontrollera att det vid ”Plan” står Basics, Core eller Complete.
Om det inte står någon av dessa varianter så klickar du på logga ut , starta om Revu och loggar in på nytt.
Jag kan inte logga in
Kontrollera att du har valt rätt region. Vanligtvis ska alla svenska kunder använda regionen Sweden.
Valet av region gör du längst upp i rutan för inloggning.
Jag kan inte slutföra registeringen av mitt konto
Kontroller att du även fyllt i fältet visningsnamn
Profilen för min SKAPA-produkt visas inte
SKAPA-produkterna fungerar bara i 64-bit versionen av Bluebeam Reuv.
Kontrollera att det inte står (32-bit) i ikonen som du använder för att starta Bluebeam Revu.
Jag har råkat radera några symboler i min SKAPA-produkt
Om du råkat radera någon eller några symboler i någon av verktygslådorna så kan du återställa dessa genom att köra en reparation av SKAPA-installationen.
Gör så här.
1. Stäng Bluebeam Revu
2. Kör installationsfilen för din SKAPA-produkt på nytt.
3. Följ instruktionerna och välj alternativet ”Reparera”.
4. Starta om Revu och välj profilen för din SKAPA-produkt
Om du inte vet vart du sparat installationsfilen så kan du ladda ned den på nytt. Nedladdningslänk hittar du i mailet med licensuppgifterna.